1 דקות קריאה
מאיר בנאי - מנגינת הנדודים (1996, אן אם סי)

הרבה זמן לא כתבתי חוות דעת על אלבום או שיר, משום שהיו לי מלא עניינים אחרים שקשורים במוסיקה ובעוד עיסוקים אחרים שהם לא פחות חשובים.. עכשיו כשאני לומד לאט מהי עצמאות.

ובכל זאת, במלאת שנתיים למותו של מאיר בנאי, חזרתי ליצירתו לאורך השנים ואז שמעתי שוב את אלבומו מ1996, "מנגינת הנדודים" ופשוט התאהבתי מחדש. אז מה יש באלבום הזה ששונה מאלבומים אחרים שלו?

דבר ראשון, בעיניי מאיר הוא הרפתקן. הוא בן אדם שמחפש את המילים, מחפש את הכיוון הנכון לאן נושבת הרוח. תוהה לפעמים מנקודת מבט על מה קורה ומנסה ללכת אחרי מה שהלב שלו רוצה. באלבומים אחרים, יש עצב גם כשהוא מסתתר בתוך הפקה שמחה, "וביניהם" למשל.. או יותר מזה, אפילו "כשהצבעים משתנים" שהוא יותר מחפש חום, אבל עגמומי בצלילו.

ומנגינת הנדודים, קצת יותר פתוח. פתוח לריגושים, למשחקי אהבה שלפעמים לא צולחים, חוזר פנימה אל הילד הפנימי שבתוך תוכו הוא הפרא או שהילד שמרגיש חולמני , אבל מרשה לעצמו. יש כמה נקודות אור וחושך במסע הזה שמאיר מצייר באלבום : מנגינת הנדודים, הוא שיר שעושה טוב על הלב בזכות משב רוח אקוסטי וצלול. ליצן רחוב, שיש בו קריצה חייכנית לסוג של אנטי כוכב שמחפש תשומת לב ובכל זאת שר על מוות ואהבה ביחד. העוקד, הנעקד והמזבח, שכתב אהוד מנור ז"ל והוא חזק יותר מכל דבר כשמדובר בסיפור תנכי עוצמתי. וחייבים להזכיר גם את ציורים בחלון, היפהפה שכתבה צרויה להב ומחזיר אותנו אחורה בהרגשה.

ומוסיקלית? מנגינת הנדודים יפה במינימליסטיות שלו. זה האלבום הראשון שמאיר בנאי הפיק לבד בשיתוף עם יאיר מיכאל. יחד הם יצרו אלבום אווירתי עם מלא צבעים בפנים. מרגישים קצת פולק, קצת מוסיקה ספרדית, קצת רוק'נרול ואפילו ניצוצות מהרוק המתקדם. מאיר שר קרוב למיקרופון, לפעמים מרפה מעט ולפעמים מעלה הילוך. מסתכל ישר בעיניים ומבין שזה מי שהוא באמת הפנימית שלו. האלבום מגיע לשיאו בקטעים השקטים שבהם האפלוליות בין הישות הנסתרת לאדם, מתחדד יותר.. כמו "וברכבת", "תהיה חבר" ואפילו גם "בילד ירח" שמחזיר ללחניו הראשוניים בשנות השמונים.


משתתפים : 

עיבוד והפקה מוסיקלית : מאיר בנאי ויאיר מיכאל

מישל עמר בתופים ברוב השירים, וליאור שושן מצטרף בשיר אחד, "יום". 

יאיר מיכאל בגיטרות, קלידים ובס, גיל פלדמן ורועי זוארץ בקלידים

זוהר פרסקו ואוהד דקל בכלי הקשה, אברהם פלדר בחצוצרה, ששי מזרחי בבס, רונית שפי וגיל פלדמן באקורדיון. מאיר בנאי בגיטרה אקוסטית, חשמלית, כלי הקשה וקלידים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.